kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
خبر مهمی که ‌هاشمی اعلام کرد

اساسنامه کمیته ملی المپیک اصلاح می‌شود هدف‌ ورزش در بازی‌های آسیایی کسب عنوان پنجمی است 

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در یکی از جلسات هیئت اجرائی مصوب شد که کار اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک آغاز شود.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک قرار است به زودی آغاز شود؛ این خبر مهمی بود که دیروز دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد. سید مناف ‌هاشمی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایرنا با اعلام این خبر عنوان داشت: در یکی از جلسات هیئت اجرائی مصوب شد که کار اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک آغاز شود. تیمی که قرار است اساسنامه را اصلاح کند هنوز کار خود را آغاز نکرده است. 
اینکه که قرار است در کدام یک از بخش‌های اساسنامه کمیته ملی المپیک تغییرات صورت گیرد، فعلا مشخص نیست یا لااقل دبیرکل کمیته ملی المپیک توضیحی درباره آن نداد.
برنامه‌ریزی برای موفقیت در بازی‌های آسیایی
سید مناف‌هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص لزوم برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا و المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس اظهار داشت: ما ستاد بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک لس‌آنجلس را از یک ماه پیش تشکیل دادیم. این ستاد تاکنون دو جلسه داشته و قرار است در دو سطح برگزار شود. یک سطح آن کاملا تخصصی و ورزشی است و افرادی در ستاد حاضر می‌شوند که شناخت حرفه‌ای نسبت به ورزش دارند و درخصوص مسائل فنی این حوزه صاحب نظر هستند. سطح دیگر هم به گروه پشتیبانی مربوط می‌شود و درباره اینکه به چه امکانات و زیرساخت‌ و تجهیزاتی نیاز داریم بحث می‌شود. 
دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره اینکه آیا همچون سالیان گذشته در سال منتهی به المپیک باید شاهد برنامه‌ریزی‌ها بود، گفت: از روزی که به کمیته آمدیم المپیک پاریس اولویت نخست ما بود. برای لس آنجلس ۴ سال وقت داریم تا کار کنیم. البته برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی ناگویا از دو سال و نیم پیش آغاز شده و بر همین اساس به فدراسیون‌ها پول پرداخت می‌کنیم. ما از این عادت‌ها نداریم که یک سال مانده به رویداد، شروع به کار کنیم.
کمیته دخالتی در تیم فوتبال امید ندارد
موضوع مهم سرنوشت تیم فوتبال امید از دیگر مباحثی بود که دبیر کمیته ملی المپیک در مصاحبه‌اش به آن اشاره داشت.‌هاشمی درباره اختلاف با فدراسیون فوتبال پیرامون تیم امید عنوان کرد: یک‌سال پیش گفتیم که تیم امید را به فدراسیون فوتبال تحویل دادیم؛ اما مسئولان فدراسیون فوتبال عنوان کرده‌اند که با ما اختلاف دارند. ما که اختلافی با آنها نداریم و برای من سؤال است که چرا چنین صحبت‌هایی می‌شود. وی در پاسخ به این سؤال که شاید مسئولان فدراسیون فوتبال از کمیته ملی المپیک توقع کمک مالی برای تیم امید دارند، تصریح کرد: ما به فدراسیون فوتبال همچون سایر فدراسیون‌ها بر اساس برنامه‌هایشان پول پرداخت می‌کنیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
این اظهارات‌ هاشمی در شرایطی است که پس از حذف تیم فوتبال امید کشورمان از مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس هنوز سرمربی جدید برای این تیم انتخاب نشده تا معضلی برای فدراسیون فوتبال شکل گیرد.کمیته فنی فدراسیون فوتبال دو گزینه خود را به هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید اعلام کرده است. بر این اساس دو مربی جوان که سابقه هدایت تیم‌های لیگ برتری را در کارنامه خود دارند گزینه‌های کمیته فنی هستند.
همچنین از حسین عبدی سرمربی فعلی تیم جوانان که در دوران حضور در تیم نوجوانان توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های هدایت تیم امید نام برده می‌شود.نسلی که همراه با عبدی در تیم نوجوانان بودند اکنون در تیم جوانان حضور دارند و سال آینده نیز این نسل شامل تیم امید خواهد شد تا یکی از معیارها برای گزینه شدن حسین عبدی برای هدایت تیم امید همین موضوع باشد. قرار است از بین این سه یک نفر به عنوان سرمربی جدید تیم امید انتخاب شود.
تعامل کمیته با وزارت ورزش عالی است
دبیرکل کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از صحبت‌هایش تعامل با وزارت ورزش را در دولت چهاردهم این‌طور توضیح داد: قطعا با وزارت ورزش تعامل عالی‌ خواهیم داشت و در این خصوص شکی وجود ندارد.‌هاشمی در مورد اینکه آیا در دولت پیشین، میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تعامل وجود داشت، گفت: در دولت پیشین ما همه تلاش‌مان را کردیم که این تعامل وجود داشته باشد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص زمان پرداخت پاداش به ورزشکارانی که با وجود عدم کسب مدال در المپیک پاریس عملکرد قابل توجهی در این رقابت‌ها داشتند، توضیح داد: پرداخت پاداش به این ورزشکاران به جهت اینکه خارج از قاعده بود به مصوبه هیئت اجرائی نیاز داشت. این ورزشکاران مدال نگرفته‌اند که توقع پرداخت سریع پاداش‌هایشان را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه برای پیش‌بینی درخصوص تعداد مدال‌های کاروان کشورمان در بازی‌های آسیایی ناگویا باید صبور بود، عنوان کرد: در این خصوص باید تعداد جلسات ستاد به ۵ برسد. قطعا شرایط را بهتر خواهیم کرد. ما در بازی‌های آسیایی ناگویا هم به دنبال رده پنجم در جدول مدالی هستیم و البته نگاهی هوشمندانه به رده چهارم هم داریم.